Je konkurence chytřejší než my?

Aneb podívejte se na to, že podle konkurence byste se neměli 100% řídit…

Dnes bych se s vámi ráda podívala na způsob cenotvorby.

Samozřejmě účelem každého podnikatelského subjektu je generovat ideálně zisk a k tomu vedou různé cesty.
To, čím to vlastně můžeme opravdu hodně ovlivnit je právě způsob pohlížení na cenotvorbu. 
Určitě si ze střední školy pamatujete tři základní způsoby. To znamená, že budeme tvořit cenu podle nákladů, můžeme tvořit cenu podle konkurence a můžeme tvořit cenu na základě síly poptávky.
Co se vlastně stane?
Pokud budeme tvořit cenu na základě nákladů, tak pokryjeme náklady. Což je určitě fajn.  Z toho vygenerujeme možná nějakou marži, ale na nějaký úplně super mega rozvoj to asi nebude.

Co se týká konkurence, tam co s největší pravděpodobností nevíme, jaké jsou jejich reálné náklady, zároveň neznáme úplně přesně aktuální stav jejich obsazenosti, tedy jejich čísel, ale co hlavně nevíme, jestli to dělají dobře nebo ne. To znamená, a logicky nám z toho vyplývá, že v našem případě, to znamená v hotelovém byznysu, se určitě budeme chovat podle aktuální síly poptávky po našem ubytovacím zařízení.

A co se vám s největší pravděpodobností stane a nelekejte se toho, když se naopak konkurence časem začne chovat podle vás.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *